داستان رسا
راهکار سلامت الکترونیک (رسا) یک بستر تحت وب است که کلیه ذینفعان حوزه بیمههای تکمیلی درمان میتوانند نیازهای خود را با استفاده از ان مرتفع نمایند. این بستر همچنین فرایندهای ارتباطی و تبادل اطلاعات بین ذینفعان را به صورت الکترونیکی و آنلاین مدیریت نموده و از این رو مراجعات حضوری در این چرخه به حداقل رسیده است. این راهکار به صورت تحت وب سرویسهای متنوع خود را به بیمه گر، بیمه گذار، مراجع درمانی، بیمه شده و ارزیابان خسارت که ذینفعان اصلی در حوزه بیمههای تکمیلی درمان هستند، ارائه مینماید. هیچکدام از این ذینفعان نیازی به تهیه زیرساخت سختافزاری جهت استفاده از رسا نداشته و کلیه این خدمات بخشی از راهکار میباشد.
وضعیت فعلی سامانه رسا :
با توجه به قابلیت استفاده 24 ساعته کاربران (ارزیابان خسارت، شرکتهای بیمه گر، بیمهگذاران، بیمه شدگان، مراجع درمانی) از این راهکار، در زیر خلاصهای از آمار استفاده از رسا آمده است.
- تعداد مراجع: 15000
- تعداد بیمه شده: 12 میلیون نفر
- تعداد شرکت بیمه گر: 4
- تعداد پرونده ثبت شده در سامانه تاکنون : 50 میلیون
- تعداد پرونده در روز: 350 هزار
- تعداد کاربر: 22،000
- قراردادهای کلان: بنیاد شهید (3 سال)، آموزش و پرورش (2 سال)، صندوق بازنشستگی (2 سال)
مزیتهای مهم رسا:
- فراهمسازی بستر مدیریت اطلاعاتی و تصمیمسازی مناسب برای مدیران میانی و ارشد
- پوشش کامل همه فرایندها و قوانین بیمه تکمیلی گروهی و خانواده از مرحله صدور بیمه نامه تا پرداخت هزینه های درمان
- تسهیل مدیریت مراجع (فرایند مدیریت مالی و عقد قرارداد با مراجع و اجرای آن از طریق رسا)
- ایجاد فرصت افزایش تعداد مراجع طرف قرارداد با توجه به تسهیل مدیریت آنها
- ایجاد فرصت جهت افزایش تعداد بیمهگذاران و بیمهشدگان
- کاهش ضریب خسارت (تمایل استفاده بیمهشدگان از مراجع درمانی طرف قرارداد و در نتیجه افزایش درصد خسارتهای غیر مستقیم به نسبت خسارتهای مستقیم، اجرای آنلاین سقف تعهد و قواعد قبل از ارائه خدمت / پرداخت هزینه، کنترل تعرفه خدمات با میانگین تعرفه های استانی، بهرهمندی از 45 الگوی شناسایی Fraud در حوزه درمان و…)
- کاهش هزینههای رسیدگی به اسناد درمان (بهرهمندی از بیش از 100 هزار قاعده و قانون در سامانه)
- تسریع در پرداخت به مراجع و درنتیجه افزایش رضایتمندی آنها
- مدیریت فرایند پرداخت به مراجع، ارزیابان، بیمهشدگان و نظارت و کنترلها
- نظارت آنلاین و مکانیزه بر همه فرایندها
- تسهیل در مدیریت فنی بیمهای (امکان مدیریت همزمان چندین طرح درمان دریک قرارداد، فرایند پزشک معتمد، مدیریت ساختار سازمانی، لیست سیاه و مجوزهای موردی و ارفاقی بیمهشدگان، مراجع درمانی، خدمت، قرارداد و …)
- ارتباط مکانیزه با HIS بیمارستان
- دسترسی بیمهشده به سرویسهای مورد نیاز با استفاده از اپلیکیشن موبایل
- قابلیت استفاده از ظرفیت سامانههای بانکی کشور به منظور مدیریت دریافتها و پرداختها
- دسترسی کاربر به تمام فرآیند ها از طریق کارتابل واحد و امکان مانیتور کردن
- ارتباط با سایر سامانهها (امکان تبادل اطلاعات با تکنولوژی وب سرویس با سامانه های دیگر از قبیل حسابداری ، CRM -ارسال اطلاعات به سنهاب بیمه مرکزی – ارسال اطلاعات به دیتا هاب داخلی شرکت بیمه گر )
- صدور اسناد مالی تمامی تراکنشهای سامانه در بخشهای مختلف صدور، خسارت و دریافت و پرداخت مزایا
بهبود زندگی مردم با تسهیل
دسترسی به خدمات بیمه و درمان
در هر زمان و هر مکان
شرکت دمیس در جهت بهبود زندگی مردم با آسان ترین روش های قابل دسترس در زمینه بیمه و درمان در تلاش است که بهترین راهکار را در زمینه فناوری هوشمند برای سازمان ها ،شرکت ها و مراکز درمانی و اشخاص ارائه می دهد.