Skip links

مطالب مفید

کتاب ارزیابی خسارت بیمه‌ای شناخت مبانی و الزامات قانونی

در فرآیند رسیدگی و تسویه خسارت در صنعت بیمه و حل‌وفصل اختلافات مربوط به دعاوی خسارت بیمه‌ای، اشخاص مختلفی نقش‌آفرینی می‌کنند. علی‌رغم تعریف عناوین متفاوت برای آنها در مقررات بیمه‌ای کشورهای مختلف، این افراد کارکردهای مشابهی دارند. این افراد به‌عنوان ارزیاب خسارت بیمه‌ای شناخته می‌شوند که به جهت اهمیت وظایفی که در فرآیند رسیدگی و تسویه خسارت برعهده دارند، می‌توانند به شکل‌گیری ارتباطی ماندگار میان مؤسسه بیمه و بیمه‌گذاران کمک نمایند.
کتاب ارزیابی خسارت بیمه‌ای شناخت مبانی و الزامات قانونی نوشته بهروز بستگانی و حسن‌رضا عباسیان فر می باشد. این کتاب شامل چهار سرفصل زیر می باشد:

  1. مبانی نظری، تعاریف و کارکردهای ارزیابان خسارت بیمه ای
  2. مطالعات تطبیقی الزامات مقرراتی فعالیت ارزیابان خسارت بیمه ای در کشورهای منتخب
  3. بررسی پیشینه مقررات فعالیت ارزیابان خسارت بیمه ای در ایران و تبیین جهت گیری های کلی اصلاح این مقررات
  4. بررسی چارچوب مقررات جدید فعالیت ارزیابان خسارت بیمه ای در ایران

مقاله نوآوری برای بيمه کردن بيمه ناپذیرها

اهميت بيمه مانند بسياری دیگر از ضرورت های زندگی، وقتی در دسترس نيست، آشکارتر است. امروزه بيمه گرها برای غلبه بر موانع، نوآوری می کنند تا ریسک های جدیدی را پوشش دهند. هر ریسکی هميشه بيمه پذیر نيست. مفهوم اساسی این مقاله «بيمه پذیری» است (ریسک هایی که قابل بيمه شدن هستند، قابل اندازه گيری و حددار هستند). نرخ های حق بيمه باید برای بيمه گر و بيمه گذار قابل اهميت باشند.

جهت مشاهده مقاله نوآوری برای بيمه کردن بيمه ناپذیرها نوشته دکتر زهره دهدشتی شاهرخ، حامد عبدالعلی و مرضیه محمدپور دوستکوهی کلیک کنید.

کتاب اصول و مبانی ارزیابی خسارت بیمه‌های درمان در صنعت بیمه

با توجه به مشکلات و تنگناهای عدیده مالی- اقتصادی که بر سر راه تحقق برنامه های دولت وجود دارد، ضرورت دارد متولیان سلامت جامعه با انجام مطالعات و کارشناسی همه جانبه در زمینه های بهداشتی و تشخیصی- درمانی، برنامه های جامعی تهیه و تدوین نموده و در صورت لزوم با اعمال تغییرات اساسی و بنیادی در جهت رفع احتیاجات مردم و نیازهای مردم اهتمام ورزند.

کتاب اصول و مبانی ارزیابی خسارت بیمه‌های درمان در صنعت بیمه نوشته حجت‌اله هوشیاری‌فرد و محمدحسن اناری  بوده و شامل سرفصل های هزینه های بستری و بیمارستانی و هزینه های سرپایی می باشد.

مقاله بررسی ارتباط مدیریت دانش،کارآفرینی وعملکرد درشرکت های بیمه

صنعت بیمه به عنوان یکی از بخشهای اقتصاد تحت تاثیر تحولات شرایط کسب وکار و تجارت قرار دارد و برای موفقیت خود نیازمند ارائه خدمات و پرداختن به کسب وکار برمبنای الزامات جدید اقتصادی است. پژوهش حاضر با بررسی تحقیقات قبلی و ادبیات تحقیق،مفاهیم و نظریه های مختلف در زمینه نقش مدیریت دانش در کارآفرینی به ویژه تاثیر آن بر مدیریت ارتباط با مشتری و مشتری مداری، ریسکو عدم اطمینان در صنعت بیمه و بهبود کیفیت خدمات را مطالعه و بررسی کرده است. بررسی تحقیقات و نظریه های موجود نشان میدهد بین عوامل مدیریت دانش ونوآوری سازمانی رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد. بنابراین سیستم مدیریت دانش ونوآوری سازمانی می تواندکارآفرینی سازمانی را افزایش داده وزمینه بهبودفرهنگ کارآفرینانه درشرکت های بیمه رافراهم نماید.

 این مقاله که نوشته محمد ولی پور کارشناس ارشد مدیریت توسعه منابع انسانی از دانشگاه پیام نورنطنز می باشد را می توانید با لینک https://civilica.com/doc/1027996/ دریافت نمایید.