Skip links

پرسش های متداول

  • 1. چگونه می توانم در سیستم ثبت کاربری انجام دهم؟

    به سایت www.rasatpa.ir مراجعه کرده و با انتخاب گزینه” ثبت کاربر جدید “نسبت به ثبت نام اقدام نمایید.

     

  • 2. چگونه با پشتیبانی ارتباط برقرار کنم؟

    با برقراری تماس با شماره پشتیبانی 021-74867 و ثبت درخواست پشتیبانی.

  • 3. رمز عبور خود را فراموش کرده ام و نمی توانم وارد سیستم شوم؟

    به سایت rasatpa.ir مراجعه کرده و با انتخاب گزینه «رمز خود را فراموش کرده ام» نسبت به تغییر رمز خود اقدام نمایید.

  • 4. چطور به عنوان بیمه شده می توانم در سیستم هزینه های خود را پیگیری کنم؟

    بعد از ثبت کاربر جدید وارد پنل بیمه شده و هزینه های خود را مشاهده نمایید.

  • 5. در مرجع درمانی چگونه می توانم صورتحساب پایان دوره ایجاد کنم؟

    آیتم مدیریت صورتحساب را انتخاب نموده و با انتخاب گزینه «ایجاد صورتحساب» نسبت به ایجاد صورتحساب پایان دوره اقدام نمایید.

  • 6. در مرجع درمانی چگونه برای ارسال فیزیک صورتحساب خود اقدام کنم؟

    ابتدا گزینه نمایش نامه ها و سپس کلید ارسال فیزیک را انتخاب نمایید.

  • 7. مراحل تخصیص دسترسی به کاربر (مرجع درمانی) به چه ترتیب می باشد؟

    وارد قسمت مدیریت کاربران شده و با انتخاب دکمه افزودن کاربر نسبت به ایجاد دسترسی اقدام نمایید.

  • 8. چطور می توانم برای مرجع درمانی پزشک ترخیص تعریف کنم؟

    با انتخاب آیتم اطلاعات مرجع، بخش پزشکان، نسبت به افزودن موردی یا گروهی پزشکان اقدام نمایید.

  • 9. در مرجع درمانی چگونه یک بیمار را پذیرش کنم؟

    در بخش پذیرش و ترخیص مرجع کد ملی بیمه شده را در قسمت «لطفا کد ملی/ شماره گذرنامه بیمه شده را وارد نمایید» نوشته و نسبت به پذیرش بیمه شده اقدام نمایید.

  • 10. در مرجع درمانی چگونه یک بیمار را ترخیص کنم؟
    • سرپایی : در بخش پذیرش و ترخیص مرجع کد ملی بیمه شده را در قسمت «لطفا کد ملی/ شماره گذرنامه بیمه شده را وارد نمایید» نوشته و پذیرش سرپایی را انتخاب نمایید ، در مرحله بعدی لیستی از معرفی نامه های باز بیمه شده نمایش داده میشود که با انتخاب هر مورد نسبت به ترخیص معرفی نامه مورد نظر اقدام نمایید.
    • بستری : در بخش پذیرش و ترخیص مرجع کد ملی بیمه شده را در قسمت «لطفا کد ملی/ شماره گذرنامه بیمه شده را وارد نمایید» نوشته و ترخیص بستری را انتخاب نمایید ، در مرحله بعدی لیستی از معرفی نامه های باز بیمه شده نمایش داده می شود که با انتخاب هر مورد می توانید نسبت به ترخیص معرفی نامه مورد نظر اقدام نمایید.
  • 11. در مرجع درمانی چگونه برای یک صورتحساب ارزیابی مجدد را درخواست کنم؟

    در قسمت مدیریت صورتحساب دوره را جستجو کرده، آیتم نمایش نامه را انتخاب نمایید، در مرحله بعد با انتخاب گزینه «درخواست ارزیابی مجدد» نسبت به ثبت درخواست اقدام نمایید.

  • 12. در مرجع درمانی چگونه متوجه شوم مبلغ درخواستی صورتحساب به حسابم واریز شده است؟

    در پنل مدیریت صورتحساب به انتخاب آیتم لیست حواله های صادر شده میتوانید این مورد را مشاهده نمایید.

  • 13. در مرجع درمانی چگونه میتوان یک واحد سازمانی که اشتباه ثبت شده است را حذف کرد؟

    وارد قسمت اطلاعات مرجع، آیتم واحد های سازمانی شده و نسبت به حذف واحد مورد نظر اقدام نمایید.

  • 14. در مرجع درمانی چگونه از معرفی نامه و پرونده های خود گزارش بگیرم؟

    با انتخاب آیتم گزارشات نسبت به درخواست گزارش مورد نظر اقدام نمایید.

  • 15. در مرجع درمانی نمیتوانم بیمار پذیرش کنم؟

    به دلایل زیر این مشکل پیش می آید:

    • قرارداد مرجع درمانی پایان یافته است.
    • بیمه نامه بیمه شده دارای اشکال بود و نیاز به بررسی بیمه گری دارد.
    • دسترسی کاربر پذیرش مرجع بررسی گردد.
  • 16. وضعیت یک بسته صورتحساب یا صورتحساب مستقیم را از کجا مشاهده کنم؟

    وارد پنل ارزیاب خسارت شده و با انتخاب آیتم جستجوی هزینه ها  نسبت به بررسی وضعیت یه صورتحساب اقدام نمایید.

  • 17.مرجع درمانی : چگونه ثبت قرارداد انجام دهم ؟

    وارد کارتابل شده و آیتم ایجاد گردش کار جدید را انتخاب نموده و نسبت به ثبت قرارداد یا الحاقیه مرجع درمانی اقدام نمایید.

  • 18. ایجاد بسته در پنل ارزیاب خسارت چگونه است ؟

    در پنل ارزیاب خسارت آیتم مدیریت بسته های صورتحساب را انتخاب نموده  نسبت به ایجاد بسته اقدام نمایید.

  • 19. در مراجع درمانی چگونه میتوانم نام مرجع را ویرایش کنم ؟

    در پنل اطلاعات مرجع با انتخاب گزینه «تغییر نام مرجع» میتوانید نام مرجع را تغییر دهید.

  • 20. در مراجع درمانی چگونه شماره حساب و شماره شبا را ویرایش کنیم؟

    با ثبت فرم الحاقیه در پنل کارتابل انتخاب گزینه «ایجاد گردش کار جدید» و باز کردن فرم الحاقیه در قسمت اطلاعات مربوط به بانک شماره حساب و شماره شبا را می توانید تغییر دهید که پس از تایید الحاقیه توسط شعبه تغییرات اعمال می شود.

  • 21. در مراجع درمانی چگونه یک خدمت جهت پذیرش را اضافه کنیم؟

    با ثبت فرم الحاقیه در پنل کارتابل انتخاب گزینه «ایجاد گردش کار جدید» و باز کردن فرم الحاقیه در قسمت «واحد های ارائه دهنده خدمت» آیکن «خدمات واحد» میتوانید خدمات مورد نظر راحذف یا اضافه نمایید که پس از تایید الحاقیه توسط شعبه تغییرات اعمال می شود.

  • 22. چگونه در مراجع درمانی مهلت ارسال صورتحساب را تغییر دهیم؟

    با ثبت فرم الحاقیه در پنل کارتابل انتخاب گزینه «ایجاد گردش کار جدید» و باز کردن فرم الحاقیه در قسمت اطلاعات مربوط به صورت حساب میتوانید مهلت ارسال صورت حساب را افزایش دهید که پس از تایید الحاقیه توسط شعبه تغییرات اعمال می شود.

  • 23. چگونه میتوانم در هنگام ثبت قرارداد مرجع فایل قرارداد خود را ضمیمه کنم؟

    با ورود به پنل «کارتابل» و انتخاب گزینه «ایجاد گردش کار جدید» میتوانید ثبت قرارداد مرجع یا ثبت الحاقیه مرجع انجام دهید. پس از باز شدن و تکمیل فرم قرارداد یا الحاقیه در قسمت پیوست میتوانید فایل قرارداد کتبی را ضمیمه نموده و به شعبه ارسال کنید.

  • 24. در پنل ارزیاب خسارت چگونه ثبت هزینه انجام دهم؟

    در پنل ارزیاب خسارت با انتخاب گزینه «ثبت هزینه» و وارد نمودن کد ملی بیمه شده و انتخاب قرارداد بیمه شده با وارد کردن نوع خدمت برای بیمه شده مورد نظر، می توانید مبلغ و مرجع درمانی ثبت هزینه انجام دهید.

  • 25. در پنل ارزیاب خسارت معنای خطای «هیچ پرونده ای واجد شرایط ارزیابی یافت نشد» چیست؟

    شماره حساب و یا شماره شبا برای بیمه شده ثبت نشده است و یا اشتباه ثبت شده است.

  • 26. سقف یکه بیمه شده چگونه بررسی میشود؟

    از دو پنل ارزیاب خسارت و بیمه گر میتوانید با انتخاب آیتم «گزارشات»، سپس «گزارش مانده سقف» را با وارد نمودن کد ملی بیمه شده و تاریخ ثبت هزینه مشاهده نمایید.

  • 27. نحوه ارزیابی مجدد یک صورتحساب در پنل ارزیاب خسارت چگونه است؟

    در پنل ارزیاب خسارت آیتم مدیریت درخواست ارزیابی را انتخاب کنید شماره صورتحساب را وارد کرده و گزینه جستجو را  انتخاب کنید سپس با انتخاب گزینه نمایش نامه ها نسبت به ثبت درخواست ارزیابی مجدد اقدام نمایید.

  • 28. انتقال بیمه شده از یک واحد سازمانی به واحد سازمانی دیگر چگونه است؟

    در پنل بیمه گر بیمه گر میتوانید با استفاده از گزینه «انتقال بیمه شده»،  بیمه گذار ارشد را انتخاب کرده و شماره قرارداد مبدا و مقصد و سایر اطلاعات لازم را تکمیل نمایید. سپس با تایید انتقال بیمه شده، انتقال همراه با هزینه های ثبت شده در قرارداد مبدا به قرارداد مقصد انجام می شود.

  • 29. بعد از ایجاد صورتحساب و تایید آن گزینه نمایش نامه ها برای ارسال فیزیک صورتحساب وجود ندارد؟

    برای ارسال فیزیک صورت حساب  کاربر باید دسترسی مدیر مالی را داشته باشد بنابراین مدیر فنی مرجع با استفاده از پنل «مدیریت کاربران» پست سازمانی کاربر مورد نظر را ویرایش کرده و دسترسی مدیر مالی را به کاربر اختصاص می دهد.

  • 30. به عنوان مرجع درمانی در سیستم ثبت نام انجام شده است ولی صفحه نخست فیلد مربوط به پذیرش بیمه شده داده نمی شود؟

    مدیر فنی مرجع با استفاده از پنل «مدیریت کاربران» با افزودن کاربر جدید و یا ویرایش کاربر ثبت شده، پست سازمانی کاربر مورد نظر را ویرایش کرده و دسترسی صندوقدار سرپایی و صندوقدار بستری را به کاربر اختصاص می دهد.

  • 31. آیا امکان تغییر نام کاربری وجود دارد؟

    امکان تغییر نام کاربری به هیچ عنوان وجود ندارد تنها کاربران میتواند رمز عبور و شماره تلفن همراه ثبت شده در سیستم را تغییر دهند.

  • 32. حداقل امکانات (سیستم عامل،مرورگر،اینترنت، ....) مورد نیاز برای استفاده از سامانه چه مواردی می باشد؟
    • ویندوز 7 به بالا
    • مرورگر فایر فاکس، اپرا، گوگل کروم ( آخرین ورژن)
    • سرعت اینترنت : حداقل یک مگا بایت بر ثانیه