Skip links

وررود امن به سامانه رسا

برای ورود امن به سامانه رسا، دو روش رمز ایستا و رمز پویا در نظر گرفته شده است .
رمز ایستا رمزی ثابت است که توسط کاربر تعریف شده و در پروفایل کاربر قابل تغییر می باشد. تا زمانی که کاربر آن را عوض نکند، رمز تغییر نمی کند. رمز پویا رمزی است که جهت ورود امن به سامانه، توسط الگوریتم های پیچیده رمز سازی تولید و مورد استفاده کاربر قرار می گیرد. طی مدت زمان کوتاهی این رمز منقضی شده و کاربر مجددا باید درخواست ساخت رمز بدهد. تعیین روش استفاده از رمز پویا یا ایستا در سامانه رسا به عهده کاربر می باشد.

لوگو اپلیکیشن رمز ساز

ورودی امن به سامانه با برنامه رمزساز رسا

سامانه رسا در بخش پروفایل کاربر قابلیت دریافت رمز پویا را قرارداده است. کاربر پس از دانلود برنامه رمز ساز مدت زمان اعتبار رمز را در پروفایل مشخص می کند. پس از اسکن کردن بارکد و وارد نمودن عدد پیامک شده در برنامه رمزساز می تواند از این قابلیت استفاده نماید. آموزش این قسمت را می توانید در سند راهنمای آموزشی رمز پویا مشاهده نمایید. در صورتی که کاربر رمز پویا را فعال نماید، استفاده از رمز ایستا غیرممکن می باشد .

مقایسه رمز ایستا و رمز پویا در سامانه رسا

باید توجه داشته باشید استفاده از روش رمز ایستا در سامانه رسا نسبت به رمز پویا دارای امنیت پایین تری است. حفظ و حفاظت از رمزایستا به عهده کاربر خواهد بود. لذا در صورتی که کاربر رمز خود را در اختیار دیگران قرار دهد، امکان ورود به سامانه رسا برای آنها نیز میسر خواهد شد. لذا خواهشمندیم حتی الامکان، از قراردادن این رمز در اختیار دیگران حتی پشتیبانان سامانه رسا نیز خودداری کنید.

Leave a comment